Brede School

De Octopus is een brede school. Wij werken samen met onze partner voor kinderopvang Kind & Co Ludens. Naast de buitenschoolse opvang bieden wij in het gebouw ruimte aan twee kinderdagverblijfgroepen en een peutergroep.

Op De Octopus leren de kinderen omgaan met baby’s en peuters en andersom. Zo bieden wij opvang en
onderwijs aan kinderen van 0 tot en met 13 jaar.

Verder is hebben wij als brede school verschillende samenwerkingen met onder andere de openbare bibliotheek in Diemen, de muziekschool, sportverenigingen, de gemeente, de GGD etc.

Binnen brede school De Octopus is KMN Kind & Co Ludens als opvangpartner betrokken. Kinderdagverblijf Zeesterren is samen met BSO De Octopus en Peutergroep De Dolfijn gevestigd in het schoolgebouw.

Kinderdagopvang
In ons schoolgebouw zit KDV Zeesterren met twee groepen. Bij deze locatie van Kind & Co Ludens is opvang mogelijk voor kinderen van 0 tot 4 jaar. Met oudere broertjes en zusjes op school is het makkelijk met halen en brengen: allemaal op één locatie. Voor meer informatie en inschrijven kun je kijken op de website van Kind & Co Ludens: www.kindencoludens.nl.

Peuteropvang met voorschoolse educatie
Voor kinderen van 2 tot 4 jaar zit peuteropvang De Dolfijn, met voorschoolse educatie, in onze school. Door samen te spelen, leren de kinderen al hoe het er in een groep aan toe gaat. Zo bereiden ze zich alvast voor op de kleuterklas. Voor meer informatie en inschrijven kun je kijken op de website van Kind & Co Ludens: www.kindencoludens.nl.

Buitenschoolse opvang
Na schooltijd, op schoolsluitingsdagen en tijdens schoolvakanties kunnen de kinderen terecht op BSO De Octopus in de school. De BSO wordt geregeld door kinderopvangorganisatie Kind & Co Ludens. Voor
meer informatie en inschrijven kun je kijken op de website van Kind & Co Ludens: www.kindencoludens.nl