Bestuur

OBS De Octopus valt onder het bestuur van Florente basisscholen. Deze stichting bestaat uit 11 scholen in de gemeenten Diemen, Ouder-Amstel, Gooise Meren en Amsterdam.

Met behoud van eigenheid zorgt iedere school dat de voorwaarden aanwezig zijn om inhoud te geven aan het motto ‘Leren voor het leven’ en om te komen tot competente talenten voor en in de klas. Florente basisscholen ziet het als haar opdracht om te streven naar hoogwaardig en betekenisvol onderwijs dat op een boeiende wijze wordt aangeboden.
Hoogwaardig wil zeggen dat het onderwijs gerealiseerd wordt in een goed pedagogisch klimaat, waar we ieders unieke talenten (h)erkennen en hoge verwachtingen hebben van zijn of haar ontwikkeling.
Betekenisvol verwijst naar de inhoud en de opdrachten die in verbinding staan met de ander en de nabije omgeving; de wereld van alledag.
Boeiend verwijst naar betrokkenheid, verrassend en een aantrekkelijke manier van lesgeven. ‘Competent talent’ krijgt vorm door de integrale benadering: hands on, minds on, hearts on.

Beschikbare middelen en wet- en regelgeving bepalen de grenzen van wat mogelijk is. Florente basisscholen besteedt de middelen zoveel mogelijk aan zaken die het leren, van de medewerkers en de leerlingen, direct en indirect ten goede komen.

Het onderwijsbureau verricht ondersteunende en servicegerichte taken t.b.v. het dagelijks bestuur en de directeuren. De werkzaamheden staan ten dienste van de realisatie van kwalitatief hoogwaardig en boeiend onderwijs op de scholen.

Meer infomatie is te vinden op www.florentebasisscholen.nl

Samenstelling en adres

Hans Ploeg Algemeen Directeur / Bestuurder