Klachtenregeling

Gewoon de leukste school!

Klachtenregeling

Klachtenregeling

We willen graag dat uw kind met plezier naar school gaat. Soms loopt iets anders dan u had gehoopt. Heeft u zorgen of bent u ergens niet tevreden over? Bespreek dit dan eerst met de leerkracht van uw kind. Vaak helpt een goed gesprek om samen tot een oplossing te komen. Eventueel kan de intern begeleider of directeur ook meedenken.

Lukt dat niet of blijft u met vragen zitten? Dan zijn er andere mensen binnen of buiten de school die u verder kunnen helpen. 

Interne contactpersoon

Op De Octopus zijn Mirella Braat en Sanna Grooters de contactpersonen.

Zij hebben een luisterend oor en kunnen u adviseren. Zowel ouders als kinderen kunnen bij de interne contactpersoon terecht.

Externe vertrouwenspersoon

Op De Octopus vinden we het belangrijk dat iedereen zich veilig en gehoord voelt. Heb je te maken met ongewenst gedrag of zit je ergens mee waar je niet zomaar over praat met iemand van de school? Dan kun je terecht bij onze externe vertrouwenspersoon. Deze biedt een luisterend oor en denkt mee over mogelijke vervolgstappen. 

Meer informatie over de rol van de vertrouwenspersoon binnen Florente Basisscholen vind je op de  website

Contact met bestuur

Bij Florente Basisscholen vinden we het belangrijk dat u zich gehoord en serieus genomen voelt. Heeft u een klacht of zorg? Dan verwachten we dat u die in eerste instantie bespreekt met de leerkracht van uw kind. Komt u er samen niet uit, dan kunt u terecht bij de directie van de school of de interne contactpersoon. Ook is er een externe contactpersoon beschikbaar die u kan ondersteunen.

Lukt het niet om tot een oplossing te komen via deze wegen? Dan nodigen we u van harte uit om contact op te nemen met het bestuur. We gaan graag met u in gesprek om te kijken hoe we gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen. Uw ervaring is waardevol, en we willen bijdragen aan een veilige en positieve leeromgeving voor ieder kind.

U kunt het bestuur bereiken via info@florentebasisscholen.nl 

Externe klachtencommissie

Als het contact met school en bestuur niet heeft geleid tot een bevredigende oplossing, dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke, externe klachtencommissie: de GCBO (Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs).

De GCBO beoordeelt klachten objectief en onafhankelijk. U kunt hier terecht met klachten over gedragingen of beslissingen van medewerkers of het bestuur. De commissie onderzoekt de klacht zorgvuldig en brengt een advies uit aan het bestuur.

Contact

Telefoon:   070-3861697 (van 9.00 tot 16.30 uur)
E-mail:          info@gcbo.nl
Website:     www.gcbo.nl